Jak opracować strategię content marketingu?

Jak opracować strategię content marketingu?

Zapewne słyszałeś zdanie „Treść jest królem” bez wątpienia wiele razy. Chociaż do pewnego stopnia jest to prawdą, należy to wyjaśnić innym stwierdzeniem, a mianowicie „Treść wymaga kontekstu”.

W tym blogu przyjrzymy się, jak możemy odkryć ten kontekst w opracowywaniu strategii marketingowej.

Kluczowym kontekstem dla Twoich treści powinno być dopasowanie ich do tego, co Twoja firma stara się osiągnąć. Niestety, wiele treści jest tworzonych, na przykład na stronach internetowych lub jako posty społecznościowe, bez związku z celami biznesowymi organizacji. Na czym więc obecnie koncentruje się Twoja firma? Generujesz świadomość swoich produktów lub usług? Pozycjonujesz swoją markę jako lidera myśli w swoim sektorze lub branży? Tworzysz leady? Zwiększasz sprzedaż? Budujesz lojalną społeczność swoich klientów? Gdy już wiesz, co Twoja firma stara się obecnie osiągnąć, cele dotyczące treści można dostosować do tego i podążać w tym samym kierunku. Aby lepiej rozporządzić strategie marketingowe, polecam zajrzeć na moją stronę i opracować najlepszą!

Zrozum swoich odbiorców
Twoje treści wymagają również kontekstu z odbiorcami. Gdy cele dotyczące treści są dopasowane do celów biznesowych, następnym krokiem jest zrozumienie odbiorców lub „dla kogo to jest?”. Nie daj się uśpić pułapce, że Twoje treści są dla wszystkich. To, że ogromna publiczność jest teraz w kanałach cyfrowych, nie oznacza, że ​​4,6 miliarda internautów lub 4,2 miliarda aktywnych użytkowników mediów społecznościowych to Twoi odbiorcy. W rzeczywistości niszczenie odbiorców poprzez tworzenie person pomaga odkryć zarówno, do kogo skierowane są Twoje produkty i usługi, a zatem dla kogo są tworzone Twoje treści. Istnieje wiele wspaniałych narzędzi, które mogą pomóc nam zrozumieć naszych odbiorców, a zwłaszcza, gdzie się spotykają i o czym rozmawiają. Słuchanie w mediach społecznościowych to również świetna strategia, odkrywanie kanałów, na których znajdują się Twoi widzowie i o czym mówią. Narzędzia takie jak Google Keyword Planner , Google Trends , Answer the Public , Ubersugges t i Spark Toro dadzą Ci wgląd w słowa kluczowe i wyrażenia używane przez Twoich odbiorców, które możesz następnie wykorzystać w swoich treściach. Możesz także użyć tych narzędzi do pomysłów na zawartość. Google Search Console , po połączeniu się z Twoją witryną, będzie raportować hasła, które ludzie faktycznie wprowadzają w zapytaniach, w tym liczbę kliknięć w Twojej witrynie z tego wyszukiwania. Spark Toro to także fantastyczne narzędzie do badania innych możliwości udostępniania treści, a mianowicie popularnych podcastów, blogów i kanałów YouTube. Te kanały mają już istniejących odbiorców, a właściciel kanału może chcieć zaprezentować Ciebie, Twoją firmę, produkty lub usługi.

Kontroluj swoje treści

Zawsze warto sprawdzić, jakie treści już masz. Czy istnieją artykuły, obrazy, infografiki lub filmy, które można ponownie wykorzystać lub dostosować do treści cyfrowych? Niedawno szkoliliśmy się z delegatem z firmy szkoleniowej, która podczas kursu nagle ujawniła swoją organizację, która miała obszerną kolekcję filmów nagranych podczas sesji szkoleniowych, które można łatwo wykorzystać na platformy cyfrowe. Kontrola treści pod kątem planu ujawni również, co należy utworzyć i kiedy jest to potrzebne.

Stwórz swój plan treści

Plan treści jest niezbędnym elementem zapewniającym sukces strategii content marketingowej. Jest to trzymiesięczny plan dotyczący tego, co zostanie opublikowane na jakich kanałach cyfrowych, w porównaniu z odbiorcami i celami. Możesz stworzyć prosty plan dnia po dniu w Excelu, który będzie działał, ale dostępny jest również nasz własny szablon strategii marketingu cyfrowego , z którego korzystamy z naszymi klientami. Najlepszy rezultat wyniknie jednak, gdy poznasz marketing sensoryczny i zaczniesz go używać! Opracowując swoją strategię, zrozum, w jaki sposób Twoje treści są zgodne z celami biznesowymi, badaj swoich kluczowych odbiorców i twórz treści, które są dla nich istotne, nie myśl, że Twoje treści muszą być doskonałe. Dla mnie „Ready, Fire, Aim” to fantastyczna postawa do przyjęcia, szybkiego uzyskania najlepszej treści, jaką możesz stworzyć, a następnie dostosowania celu, tj. Przeglądu tego, co zadziałało, a co nie, poznania najlepszych kontekstów dla twoich treści.